=============================================================================================== Suprafete 3 D - Rezumat =============================================================================================== - cutia 3D (cubul) 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Box3d 2. Se alege coltul (cu mouse-ul) 3. Se traseaza lungimea (cu mouse-ul) 4. Se traseaza latimea (cu mouse-ul) 5. Se traseaza inaltimea (cu mouse-ul) 6. Se specifica unghiul de rotatie (cu mouse-ul) - piramida 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Pyramid 2. Se specifica primul colt (cu mouse-ul) 3. Se specifica al 2-lea colt (cu mouse-ul) 4. Se specifica al 3-lea colt (cu mouse-ul) 5. Se specifica al 4-lea colt (cu mouse-ul) 6. Se specifica varful piramidei (cu mouse-ul) - prisma 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Wedge 2. Se alege coltul (cu mouse-ul) 3. Se traseaza lungimea (cu mouse-ul) 4. Se traseaza latimea (cu mouse-ul) 5. Se traseaza inaltimea (cu mouse-ul) 6. Se traseaza unghiul de rotatie (cu mouse-ul) - domul 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Dome 2. Se alege centrul domului (cu mouse-ul) 3. Se traseaza raza sau diametrul domului (cu mouse-ul) 4. Se introduce numarul de segmente longitudinale (un numar <=16) 5. Se introduce numarul de segmente latitudinale (un numar <=8) 6. Se specifica unghiul de rotatie (cu mouse-ul) - sfera 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Sphere 2. Se alege centrul centrul sferei (cu mouse-ul) 3. Se specifica raza sau diametrul domului (cu mouse-ul) 4. Se introduce numarul de segmente longitudinale (un numar <=16) 5. Se introduce numarul de segmente latitudinale (un numar <=8) - conul si trunchiul de con 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Cone 2. Se alege centrul bazei (cu mouse-ul) 3. Se traseaza raza bazei mari (cu mouse-ul) 4. Se traseaza raza bazei mici (cu mouse-ul) 5. Se traseaza inaltimea (cu mouse-ul) 6. Se introduce numarul de segmente al suprafetei (un numar <=16) - torul 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Torus 2. Se alege centrul bazei (cu mouse-ul) 3. Se traseaza raza torului ("colacului" - cu mouse-ul) 4. Se traseaza raza sau diametrul tubului (cu mouse-ul) 5. Se introduce numarul de segmente in jurul circumferintei tubului (maxim 16) 6. Se introduce numarul de segmente in jurul circumferintei torului (maxim 16) - vasul 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Dish 2. Se traseaza raza vasului sau diametrul (cu mouse-ul) 3. Se introduce numarul de segmente longitudinale (maxim 16) 4. Se introduce numarul de segmente latitudinale (maxim 16) - plasa 1. Draw -> Surfaces -> 3D Surfaces -> Mesh 2. Se alege primul colt al plasei (cu mouse-ul) 3. Se alege al 2-lea colt al plasei (cu mouse-ul) 4. Se alege al 3-lea colt al plasei (cu mouse-ul) 5. Se alege al 4-lea colt al plasei (cu mouse-ul) 6. Se introduce dimeniunea ochiului de plasa in directia M 7. Se introduce dimeniunea ochiului de plasa in directia N Vizualizarea in trei dimensiuni a suprafetelor 3D: - View -> 3D Orbit =============================================================================================== Laborator S20 - Bara de instrumente Modify (in dreapta zonei de lucru) =============================================================================================== Stergerea unei entitati (obiect desenat) 1. Selectie entitate; 2. Erase Multiplicare entitate 1. Clic pe entitate 2. Copy Object 3. Meniu contextual -> Multiple Rotire si multiplicare a entitatii 1. Clic pe entitate 2. Mirror 3. Clic pe un colt (marcat cu galben) 4. Rotire 5. Clic stanga 6. Clic dreapta -> Enter Crearea sir (matrice) de obiecte dupa o entitate selectata: 1. Selectie entitate 2. Array 3. Se introduce numarul de randuri (Rows: 7) si numarul de coloane (Columns: 1) -> Preview (pentru previzualizare) -> Accept/OK Mutarea unei entitati 1. Selectie entitate 2. Move 3. Selectare (din coltul "galben") -> Mutare Rotirea unei entitati 1. Selectie entitate 2. Rotate 3. Se roteste din marcajul galben -> Clic stanga (in pozitia finala) Redimensionare entitate 1. Selectie entitate 2. Scale 3. Se redimensioneaza din marcajul galben -> Clic stanga (in pozitia finala) Taiere portiune dintr-o entitate 1. Break 2. Clic pe primul punct (inceputul zonei de sters) -> Clic pe al doilea punct Unire entitati printr-o linie directa 1. Chamfer 2. Clic pe segmentul de unit -> Clic pe segmentul cu care se face unirea Construirea arcului de racordare 1. Fillet 2. Clic pe prima entitate -> Clic pe a doua enitate Obs: Entitatile trebuie sa fie arce ori segmente Spargerea unui bloc in desene elementare 1. Selectie bloc (Ex: un element din Design Center) 2. Explode * Crearea unui bloc din elemente de baza in desen: 1. Selectie elemente care vor constitui blocul 2. Din bara de instrumente Draw (cea afisata in stanga) -> Make Block 3. Se introduce numele blocului -> OK =============================================================================================== Laborator S21 - Bara de instrumente 3D Orbit Afisarea barei de instrumente: View -> Toolbars -> [x] 3D Orbit Mutarea obiectului: se foloseste 3D Pan Apropiere/departare: 3D Zoom Rotire in 3 dimensiuni: 3D Orbit Moduri de vizualizare: Top, Bottom, Front, Back, Left, Right, SW Isometric, ... Rotire continua in 3 dimensiuni: 3D Continuous Orbit Pivotare in 3 dimensiuni: 3D Swivel Ajustare distanta apropiere/departare: 3D Adjust Distance Sectiuni de-a lungul unui plan: 3 D Adjust Clip Planes aplicare plan fata: Front Clipping On aplicare plan spate: Back Clipping On Vizualizarea obiectului 3D ca: Cadru din sarma 2D: View -> Shade -> 2D Wireframe Cadru cu schitele nevizibile (din spate) ascunse: View -> Shade -> Hidden Umbrire plata: View -> Shade -> Flat Shaded Umbrire gouraud: View -> Shade -> Gouraud Shaded Umbrire plata cu muchii pronuntate: View -> Shade -> Flat Shaded, Edges on Umbrire plata cu muchii pronuntate: View -> Shade -> Gouraud Shaded, Edges on ===============================================================================================